När jag läste ur del två i boken fastnade jag för "konsten att lära alla allt". Det sägs att det aldrig existerat och aldrig kommer att göra det. Vi måste ta reda på hur dom olika sakerna ska kunnas läras ut eller vad som ska läras ut.
Detta är påstående som jag hoppas att jag får lära mig under min lärarutbildning att det inte är så, utan att alla kan lära sig allt fast att alla lär sig olika fort. Vissa har jättesvårt att lära sig den enklaste saken medans vissa har hur lätt som helst för sig. Som lärare finns det flera olika sätta att lära ut saker på, för vissa är det enkelt att förstå sättet läraren undervisar på och för vissa svårare att förstå. Alla lär olika fort och uppfattar saker på olika sätt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar